Lidl to jedna z większych w Polsce sieci marketów, a w zasadzie dyskontów. Sklepy te znane są z dużej dostępności nietypowych produktów spożywczych wyższej jakości oraz częstych akcji tematycznych w segmencie przemysłowym. Regularnie organizowane są akcje sprzedaży markowej odzieży, ubrań lub akcesoriów sportowych.
Polityka gazetek reklamowych Lidla
Lidl zaczynał od wydawania pojedynczych gazetek wspólnych dla wszystkich sklepów z normalnym, dwutygodniowym interwałem. Obecnie w danym momencie bywa, że aktywne są oferty z 6, a nawet 8 różnych gazetek. Część to ulotki reklamowe, które mają tylko kilka stron objętości i dotyczą wąskiego działu produktowego, na przykład akcesoriów rowerowych, win albo produktów kuchni hiszpańskiej. Poza tym wydawana jest oczywiście klasyczna gazetka reklamowa dla przekroju produktów, a poza tym każda akcja tematyczna jest zaopatrywana we własne gazetki lub ulotki. Podstawowe gazetki reklamowe są przygotowywane przeważnie co dwa tygodnie, choć ważność niektórych ofert może być dodatkowo ograniczona. Gazetki dotyczące wyłącznie artykułów przemysłowych są ważne od 2 do 4 tygodni, natomiast katalogi uzupełniające mogą zachować ważność przez 2 miesiące. Warto przy tym pamiętać, że to, iż konkretna gazetka reklamowa pozostaje w obiegu, nie oznacza, że sklepy Lidl wszędzie będą w stanie zapewnić maksymalną dostępność najbardziej poszukiwanych produktów.
W Lidlu nie tylko reklamy
Lidl nie jest sklepem podstawowym dla większości osób, co oznacza, że spora część klientów niezbyt dobrze orientuje się w asortymencie. To oczywiste, że w takich przypadkach posługiwanie się gazetką reklamową może być sporym ułatwieniem, zwłaszcza że wśród dostępnych produktów sporo jest marek własnych lub produktów nieznanych szerzej producentów.Niektóre z ofert, które trafiają do gazetek, są także specjalnie oznaczone w mobilnej aplikacji Lidl. Co jednak ważniejsze, oferty Lidla w gazetkach zwykle nie są kalką jeden do jednego gazetek innych sklepów. To oczywiste, że pewna część produktów, a przynajmniej typów produktów, będzie się powtarzała, natomiast w gazetkach Lidla zawsze wskazywanych jest kilka propozycji produktów, które normalnie nie wzbudzają większego zainteresowania, ale sama ich obecność w ulotce sprawia, że sprzedają się dużo lepiej.
Promocje poza gazetką
W większości sklepów Lidl znajduje się wydzielona półka w lodówce, na której można znaleźć produkty o dobiegającym terminie ważności. Są one przeceniane o 30-60% w stosunku do ceny podstawowej. Taka oferta stanowi ciekawe uzupełnienie gazetki, zwłaszcza że często trafiają tam także produkty premium, na które normalnie nie każdy klient może sobie pozwolić. A tak, korzystając z gazetki reklamowej i produktów o dobiegającym terminie ważności, można odbyć naprawdę bardzo udane zakupy. Nie ma tu za to promocji regionalnych ani dodatkowych.