Biedronka to najbardziej rozpoznawalna z polskich sieci handlowych. Zaczynała jako tani dyskont, ale dziś, dzięki rozbudowie ofert, poszerzeniu asortymentu z wyższego segmentu i gazetkom reklamowym, które ułatwiają planowanie zakupów, Biedronka dla wielu osób jest sklepem podstawowym.
Gazetki reklamowe z Biedronki
Biedronka przygotowuje liczne gazetki i ulotki reklamowe. Poza standardowymi gazetkami tygodniowymi na artykuły spożywcze powstają też dość regularnie ulotki reklamowe dla artykułów przemysłowych. Jeśli prowadzona jest dodatkowa akcja tematyczna, również dla niej jest przygotowywana oddzielna gazetka.
Sklepy nowoczesne, gazetki zostają
Biedronka to jedna z tych sieci, która swoje gazetki reklamowe dystrybuuje głównie we własnych placówkach, a nie do skrzynek pocztowych. Pozostawienie papierowego formatu niektórych może zaskakiwać, zwłaszcza że coraz więcej sklepów jest modernizowanych, żeby wstawić w nich kasy samoobsługowe. Karty „Moja Biedronka” mają być zastąpione aplikacją mobilną, a gazetki cały czas pozostają papierowe.Warto jednak pamiętać, że dla wielu osób – także starszych – Biedronka jest podstawowym sklepem, więc taka forma dla tych ludzi jest po prostu wygodniejsza.
Formaty Biedronki
Większość sklepów Biedronka wygląda podobnie – są to standardowe markety (choć Biedronka cały czas używa określenia dyskont, mimo że ono już nieco do tej sieci nie pasuje). Można w nich kupić artykuły spożywcze, chemię domową, środki czyszczące czy artykuły kosmetyczne. W każdym sklepie wydzielony jest też przynajmniej niewielki fragment powierzchni na artykuły przemysłowe: odzież, obuwie, narzędzia, akcesoria do domu. Ta oferta jest zmieniana regularnie i właśnie tej części dotyczy większość gazetek reklamowych.Poza tym wybrane sklepy działają w charakterze outletów. To tutaj trafiają produkty z dawnych akcji promocyjnych, kiedy w sklepach trzeba zrobić miejsce na produkty z nowych gazetek. Outlety oczywiście działają nadal jako dyskonty spożywcze, po prostu mają bardziej rozbudowaną ofertę przemysłową. Dla niej nie są przygotowywane oddzielne katalogi.
Przygotowanie do promocji
Biedronka jest siecią znaną z interesujących promocji – akcje tematyczne, dodatkowe rabaty, programy lojalnościowe i tym podobne akcje są prowadzone w zasadzie cały czas. Co zaś tyczy się standardowych gazetek reklamowych, to często się one na siebie nakładają, a więc oferty tygodniowe są przygotowywane z dwutygodniowym wyprzedzeniem, a jednocześnie w połowie okresu wychodzi nowa gazetka, która może dołożyć kilka ciekawych propozycji do wyjściowej oferty.Sklepy w całej Polsce korzystają z tych samych gazetek podstawowych, ale niekiedy pojawiają się też gazetki regionalne. Są one wydawane rzadko i dotyczą przede wszystkim produktów lokalnych oraz ściśle sezonowych. Generalnie jednak asortyment jest powtarzalny, choć pewne zmiany są widoczne choćby między mniejszymi a większymi sklepami, w których inne są możliwości ekspozycyjne. Poza tym jednak nie ma poważniejszych różnic między poszczególnymi marketami.